Hoe ziet jouw website eruit en past hij nog bij jou? Krijg je veel verkeer naar je website en verkoop je weleens via je website? Soms zijn een paar kleine aanpassingen al voldoende om meer uit je website te halen. Wist je bijvoorbeeld dat je steeds lager in de Google zoekresultaten terecht komt als je niet regelmatig je website aanpast?
Hoeveel filmpjes heb jij vandaag al social media gezien? We doen het allemaal. Met video trek je de aandacht, verhoog je de resultaten van je social media berichten.
Nog mooier: je ziet gauw een verdubbeling van het aantal mensen dat je bericht zien, hoeveel likes je krijgt of hoeveel kliks naar je website toe. Een slimme manier dus om je doelen te behalen op social media.
Je komt terecht op een Facebookpagina van een bedrijf, maar die heeft al een half jaar niets meer geplaatst. Bestaat het bedrijf nog wel? Zijn ze wel te vertrouwen als ze zo weinig op Facebook plaatsen?
Hetzelfde geldt als je helemaal niet te vinden bent op social media: steeds meer mensen oriënteren online niet alleen op je website maar ook op social media. Tijd dus om aan de slag te gaan met social media.
Een slimme manier om je klanten betrokken te houden en ze weer terug te laten komen, is een nieuwsbrief. Stuur regelmatig via e-mail een nieuwsbrief met bijvoorbeeld interessante blogs, veelgestelde vragen beantwoord en acties.
Voor je klanten alleen maar positief: ze hebben er iets aan dus vinden het cadeautje leuk. Als ze jouw product of dienst weer nodig hebben, denken ze aan jou. En misschien tippen ze jou ook wel bij vrienden en familie.