Deze website onderdelen moet elke moderne site hebben

nov 10, 2019

Wanneer heb jij voor het laatst naar je website gekeken? De online wereld verandert snel. Als je niet meegaat, mis je nogal wat op technisch gebied, bijvoorbeeld dat de laadtijd van websites steeds korter moet zijn. Check hier maar eens wat Google daarvan zegt. Maar ook inhoudelijk is het slim om regelmatig je website te updaten.

Huh, komt niet iedereen op mijn homepage terecht?!

Vroeger zocht iedereen je website op door de URL in te tikken in de adresbalk. Dan kwamen ze terecht op je homepage. Dat is al lang niet meer zo. Bedenk zelf maar eens hoe jij websites opzoekt. Ja: Google dus. De kans is groot dat je dan niet direct op een homepage van die website uitkomt, maar direct op de pagina met de informatie die je zocht. 

Meer informatie op de homepage

Wat internetters wel vaak doen nadat ze via Google op een pagina terechtkomen, is naar home gaan. Vaak omdat ze meer willen weten over waar ze zijn. Die vragen moet je op de homepage dus kort en krachtig beantwoorden. Dat is ook waarom ik op mijn homepage aandacht besteed aan onderwerpen die ook op andere pagina’s aan bod komen. 

Door op je homepage de lezer te teasen, klikken ze door en blijven ze langer op je website. En hoe langer ze op je website blijven, hoe meer kans je hebt om ze te overtuigen tot conversie. In mijn geval is dat bijvoorbeeld een gratis adviesgesprek aanvragen. 

Help de bezoeker direct verder

Het eerste wat ik op mijn homepage heb staan, is de Visible online scan. Ik stel een vraag aan de websitebezoeker om hem aan het denken te zetten en vervolgens geef ik de oplossing. Dat is belangrijk bovenaan de homepage: ga in op het probleem of de vraag die je doelgroep heeft en geef daar direct een antwoord op. Slimme tip om meer conversie te krijgen!

“Wat heb ik eraan?”

Voor de meeste apparaten is het tweede deel van mijn homepage ook direct te zien. Een slimme manier om bezoekers nieuwsgierig te maken en naar beneden te laten scrollen. 
Voorbeeld moderne homepage
In het tweede onderdeel van mijn homepage beantwoord ik vragen die veel bezoekers direct hebben als ze op een website terechtkomen: wat heb ik eraan en wat krijg ik? Voor meer informatie kunnen ze doorklikken.

Daaronder volgen bij mij de voordelen van contentmarketing. Daarmee leg ik nog beter uit wat jij als bezoeker hebt aan de dienst. Dit overtuigen van een websitebezoeker is erg belangrijk, zeker als je een iets ingewikkelder product of dienst hebt. 

Wie ben ik?

Als je een bedrijf hebt, dan is het belangrijk om te laten zien dat er echte mensen achter zitten. Dit is de volgende vraag die een klant of in dit geval websitebezoeker heeft als hij op je site terechtkomt. Op mijn homepage ga ik hier kort op in en verwijs ik door naar over ons. Laten zien wie je bent helpt overtuigen.

Wat je precies aanbiedt

Ok, je hebt de websitebezoeker overtuigd, wat nu? Tijd om je aanbod te doen. Ik doe dat op mijn homepage kort en krachtig en maak het overzichtelijk door de vormgeving. Met daarbij voor de snelle kiezers een knop om direct contact op te nemen voor een gratis adviesgesprek. Wie nog even verder wil lezen, verwijs ik door naar mijn aanbod.

Het aanbod ondersteun ik door eronder nog een extra overtuiging toe te voegen. Ik heb eerder op mijn homepage namelijk vooral over mezelf gepraat, maar wat vinden anderen eigenlijk van mij? Testimonials van klanten geven vertrouwen in jouw bedrijf.
Aanbod op de homepage

Je aanbod

Veel mensen gebruiken websites om te oriënteren. Vermeld daarom duidelijk en uitgebreid wat je doet. Ga in op het probleem dat je doelgroep heeft en de oplossing die jij biedt. Vertel waarom je die oplossing biedt en hoe dat precies werkt. 


Zelf leg ik uitgebreid uit wat ik aanbied. Ik ben duidelijk en overzichtelijk. Als je bij mijn aanbod naar beneden scrollt, zie je dat ik dat ook doe met mijn aanbod. Ik geef alvast een paar voorbeelden van pakketten die je kunt afnemen. Vergeet niet ook hier nog een extra stukje te overtuigen door bijvoorbeeld testimonials toe te voegen of logo's van je huidige klanten. 

Over ons

Bij het stukje "wie ben ik?" op de homepage heb ik het al uitgelegd: mensen willen altijd weten wie er achter een bedrijf zit. Ga hier verder op in op de over ons pagina van je website. Laat zien met wat voor soort bedrijf bezoekers te maken hebben. Wat voor vlees ze in de kuip hebben dus. Wees daarom open en gebruik deze pagina om bezoekers een gevoel te geven van jou en je bedrijf. 
Voorbeeld van een over ons pagina in een moderne website

Vergeet de contactpagina niet (belangrijk!)

Het is altijd goed als iemand contact opneemt. Dan kan je hem of haar zelf overtuigen om je product of dienst afneemt, nietwaar? Plaats daarom ook altijd een contactpagina op je website. Plaats - natuurlijk - de contactgegevens op deze pagina. Vergeet daarbij niet je social media kanalen te delen. Altijd goed om meer volgers te krijgen en daarmee maak je fans van je klanten. Ik heb die trouwens ook in mijn footer staan.

Op mijn website heb ik nog wat extra pagina’s toegevoegd zoals de online scan. Maar dat zijn meer specifieke pagina's waar ik misschien een andere keer nog op inga. Ik denk dat je met bovenstaande onderdelen een goede converterende website hebt die modern is en er weer even tegenaan kan. Kom je er niet zelf uit? Neem dan eens contact op, dan kijken we er samen naar. Tot spreeks?
Share by: